از آدم‌های حسود دوری می‌کنم. شاید بتوانم آدم دروغ‌گو را تحمل کنم. شاید حتی آدمی که بدقول است یا مثلا خیانت می‌کند در امانت در اولویت دوم یا سوم دوستی باشد، اما در خودم این ظرفیت را نمی‌بینم که بتوانم ارتباط با یک آدم حسود که به ذره ذره داشته های تو با چشم حقارت نگاه می‌کند را دوام بیاورم. این معنایش این است که در ذهن خودم اینطور حلاجی کردم که آدمی که دروغ می‌گوید ممکن است حسود نباشد اما آدمی که حسود است قطعا دروغگوی بزرگی است. و برای رسیدن به خواسته‌هایش حاضر است به هر کاری دست بزند. به اعتقاد من آدمی که حسود است یا به تعبیری عام‌تر چشم دیدن خوشبختی دیگران را ندارد، منبع انرژی منفی است. این آدم چه مرد چه زن نمی‌تواند رفیقی باشد که در شرایط نیاز همراه تو باشد. چون این آدم حسود است و برای اینکه تو را یک قدم از خودش پایین‌تر ببیند حتی حاضر است تو را تا لبه پرتگاه بکشاند. حسادت از بین تمام رنگ‌های عالم سیاه نصیبش شده و کسی که حسود است قطعا دارای پتاسیل وسیعی است برای پرورش صفات منفی دیگری چون دو‌رویی، تحقیر و تمسخر، غیبت، دروغ، تهمت یا همان زیرآب زدن خودمان، بدگمانی، بخل و خساست، شایعه پراکنی، فخر و مباهات، رنجاندن دیگران در حین شوخی و خیلی‌های دیگر که مجال نام بردنشان نیست. حسود نباشیم. با خوشحالی اطرافیان شاد شویم. خبر عروس شدن دختر همسایه که غریبه‌ترین است برای ما خوشحالمان کند. به اینکه دوستمان دارد در بهترین نقطه شهر زندگی می‌کند حسودی نکنیم. به جای حسادت به زیبایی چشمان دوستمان، تحسینَ‌ش کنیم. نگاهمان را مثبت کنیم. به خوشبختی دیگران حسادت نکنیم. برای شادی دیگران تلاش کنیم تا آسوده تر زندگی کنیم.
* ایضا آدم‌های فضول

/ ادعا می‌کنیم که تکنولوژی آدما رو از هم دور کرده. آدما ارتباطشون کم‌رنگ شده. اما این آدما نیستن که از هم دور شدن. حقیقتا انسانیت‌ه که از خیلی‌هامون دور شده. برای نامهربونی، حسودی، دروغ، خیانت، تهمت وقت و انرژی داریم اما برای مهربونی، دل‌رحمی، بخشیدن وقت نداریم /

مخاطب متن خودم هستم که یادم نره بدی، بدی میاره
زهرا رضاپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی