طی یک تصمیم ناخودآگاهی، یک برنامه بلند مدت برای خودم، در ذهنم چیده ام. یک برنامه ای که بشود ساعت های خیلی طولانی را در کنج ِ دنج ِ خانه ی دو نفره مان بگذرانم. هی دارم روز به روز در خیالات خودم این جور خیال پردازی میکنم که اگر خرید کردن و گشت و گذارهای روزانه و تلاش برای رسیدن به حرفه مورد علاقه ام را کنار بگذارم، حتما بیشترین تمرکز و دقت م را اختصاص می دهم به آشپزی، عکاسی، نقاشی، به جفت و جور کردن پارچه ها و لذت بردن از رنگ ها و لحظه ها. کار کردن، کار کردنی که صبح باید سر ساعت خاصی جایی حاضر باشی و تا ساعت رفتن ت نشده، نشود که از جایت تکان بخوری برای من لحظه های عذاب آوری است. در خیال خودم یک صبح بهاری را تصور میکنم که در نهایت آرامش پرده دلبرانه ی آشپزخانه کوچکمان را با پارچه ای که مامان زحمت کشیده و از جنس خودش برایش دوخته جمع میکنم و بعد از ناز و نوازش دلبرک های خانه مان، گل های قد و نیم قد شده مان، سراغ گرد و خاک های خانه می روم. یک صفحه بخوانم و بنویسم و با یک لیوان از آن دمنوش هایی که اخیرا طرز تهیه اش را از سایت آشپزی پیدا کرده ام روز خودم را به ظهر برسانم و همین طور سرخوشانه بگذرد تا برسد به لحظه آمدن شازده خانه ی امن ِ مان.
راستش را بخواهید از اعماق وجودم هیچ وقت نشده و نتوانستم به خودم بقبولانم که زن برای کار کردن ساخته شده. هیچ وقت نشد که بخواهم باور کنم و به دیگران القا کنم که یک زن باید کار کند و لازم است و نیاز دارد و هزاران بهانه دیگر. همیشه در پنهانی ترین لایه های ذهنم دلم خواسته زن را طوری تصور کنم که اگر بنا باشد فعالیتی هم داشته باشد، فعالیتی باشد که به روح و زنانگی او آسیب نرساند. به سرزندگی اش لطمه نزند. یک روز من هم زنی خواهم شد که در یک روز بهاری در نهایت آرامش پرده ی دلبرانه ی آشپزخانه کوچکمان را با پارچه ای که مامان...
زهرا رضاپور

نظرات (۲)

۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۱:۱۲ ܓ✿ سامره ܓ✿
سلام دوست عزیز
چقدر لذت بخش است آشنایی با بانوان برنامه ریز :)
تجربه به من اثبات کرده است، بهتر است همیشه در کنار یک برنامه ریزی بلند مدت، یک برنامه ریزی کوتاه مدت داشته باشیم.

مثلا اگر برای 5 سال آینده طرحی ریخته ایم باید هر سه ماه یا هر شش ماه هم یک برنامه کوتاه مدت در راستای همان طرح بلندمدت داشته باشیم تا همچون تابلوهای کنار جاده به ما نشان دهند چقدر از مسیر را درست رفته ایم و چقدر دیگر باقی مانده است.

امیدوارم موفق باشید و از زندگی دو نفره تان بیش از پیش لذت ببرید
با آرزوی بهترین ها
یاحق
پاسخ:
سلام دوست خوبم.
آشنایی با شما متقابلا برای من هم لذت بخشه. :)

کاملا باهاتون موافقم :)

روزهای خوب در انتظارتون باشه. التماس دعا
۰۶ آبان ۹۵ ، ۰۹:۳۷ انارماهی : )
خوشبخت بشی
: )
پاسخ:
ممنون عروس سادات
تو هم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی